تبلیغات
ت مثل تایباد ... ت مثل تربیت...(کلاس ششم)
ت مثل تایباد ... ت مثل تربیت...(کلاس ششم)
درباره ششم ابتدایی،روشهاوالگوهای تدریس،ششم،کار وفناوری ششم،تفکر و پژوهش ششم،فارسی ،کتاب جدید التالیف ،ریاضی،علوم،مطالعات اجتماع 
قالب وبلاگ
نویسندگان
نظر سنجی
نظرتان درباره حذف آزمون نمونه دولتی و استعداد های درخشان چیست؟




لینک دوستان
پیوندهای روزانه

آموزش و پرورش اعلام کرد: مدارس، شنبه تعطیل نیست

بنابر اعلام معاون رسانه‌ای مرکز اطلاعات و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش مدارس کشور روز شنبه (27 آبان ماه) دایر هستند.

اطلاعیه آموزش و پرورش درباره تعطیلی مدارس  روز شنبه

نجات بهرامی، معاون رسانه‌ای مرکز اطلاعات و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با ایسنا، گفت که مدارس کشور روز شنبه 27 آبان ماه دایر هستند.

وی در این باره اظهار کرد: شایعاتی درباره تعطیلی مدارس در روز شنبه که بین دو تعطیلی قرار گرفته مطرح شده که صحت ندارد.

به گفته وی کلیه مدارس در روز شنبه (27 آبان ماه) دایر  بوده و فعالیت خواهند داشت.


برچسب ها: اطلاعیه آموزش و پرورش درباره تعطیلی مدارس روز شنبه، روز شنبه (27 آبان ماه، مدارس، شنبه تعطیل نیست، نجات بهرامی، معاون رسانه‌ای مرکز اطلاعات و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش،  
[ پنجشنبه 25 آبان 1396 ] [ 08:25 بعد از ظهر ] [ وحید لطفی ]

سه نوع دوست وجود داره :

1- دوستان پروانه ای

2- دوستان آئینه ای

3- دوستان مگسی

دوستان پروانه کسانی هستن که تا وقتی شما مثل شمع خودت فدای اون می کنی و بعد که تموم شدی و یا احتیاج به کمک داشتی تو رو زود فراموش می کنن و می رن سراغ یکی دیگه به عبارت دیگه همون ضرب المثل قدیمی هم می تونه ربط داشته باشه که میگه تا پول داری رفیقتم قربونه بند کیفتم

واما دوستان مگسی کسانی هستن که دست از سرت بر نمی دارن و همیشه می خوان از کارت سر در بیارن در اصطلاح فضولی می کنن و هیچ وقت مفید که نیستن هیچ مضر هم هستن و جلوی پیشرفت  آدم هم با دخالت های بی خودی میگیرن

البته دوستانی خوب و ماندگار هستن که به دوستان آئینه ای معروف هستن و شما از طریق اون می تونی خودت رو بهتر بشناسی و نقاط ضعف و قوت خودت رو بفهمی ، درسته این نوع دوستان همیشه عیب های تو رو فقط به خودت میگن تا اون و بر طرف کنی و هیچ وقت پشت سرت حرف نمی زنن و همانطور که آئینه تو رو نشون میده این دوست خوب هم تو رو به خودت نشون میده همانطور که واقعا هستی و همیشه راز نگهدار تو هستن ، با وجود چنین دوستانی می تونی در زندگی پیشرفت کنی

منبع :دنیای جوانی




طبقه بندی: درس مطالعات اجتماعی ششم ابتدایی،  پایه ششم، 
برچسب ها: دوست، انواع دوست، دانلود، ویژگی دوستان، درس مطالعات اجتماعی ششم ابتدایی، ششم ابتدایی،  
[ چهارشنبه 24 آبان 1396 ] [ 09:29 بعد از ظهر ] [ وحید لطفی ]

آقای رئیس‌جمهور؛ گویا دیگر به رأی معلمان نیازی ندارید!!
حسین طاهری‌فرد / فعال فرهنگی و رسانه‌ای
در ماه‌های پایانی دولت روحانی و خصوصاً در کوران رقابت‌های انتخاباتی، رسانه‌های اصول‌گرا و فعالان سیاسی مخالف دولت با طرح مطالب هنجارشکنانه در خصوص « سند 2030 یونسکو » و دستاویز قرار دادن موضوع « به یغما رفتن » اموال صندوق ذخیره فرهنگیان حمله بی‌سابقه‌ای نثار آموزش‌و‌پرورش کردند. در حالی که همگان در شوک دروغ‌ها و تهمت‌های مغرضانه علیه دولت بودند، روحانی با « شعار » اولویت دادن به آموزش‌و‌پرورش توانست اکثریت قریب به اتفاق فرهنگیان را به عرصه انتخابات کشانده و با حمایت قاطع و همه جانبه آنان، دوباره بر صندلی ریاست‌جمهوری بنشیند.
در دولت اول روحانی، شرایط بحرانی کشور باعث شد که آموزش‌وپرورش علی‌رغم تمامی کمبودها و مشکلات جزو اولویت‌های دولت قرار نگیرد. اما در دولت دوازدهم با توجه به عبور کشور از شرایط بحرانی تحریم‌ها و ایجاد ثبات نسبی اقتصادی، انتظار می‌رفت آموزش‌و‌پرورش با توجه به وعده‌های داده شده، محور تصمیمات و سیاست‌های د‌ولت د‌وازد‌هم باشد.
سرانجام پس ازکش‌وقوس‌های فراوان و طرح اسامی متعدد وزارت‌ آموزش‌وپرورش سکاندار جدید خود را شناخت و «سید‌محمد بطحایی» معاون سابق علی‌اصغر فانی علی‌رغم همه‌ی انتقادها و مخالفت‌های کارشناسان و منتقدان به وزارت آموزش‌و‌پرورش گماشته شد.
روحانی با انتخاب سید‌محمد بطحایی عملاً سیاست‌های محافظه کارانه‌تری را نسبت به آموزش‌و‌پرورش در پیش گرفت. انتخاب سید‌محمد بطحایی به معنی ادامه سیاست‌های نامطلوب دولت در این حوزه تلقی شده و باعث شد تا اکثریت قریب به اتفاق فرهنگیانی که با شور و امید بسیار در 29 اردیبهشت ساعت‌ها در پای صندوق‌های رای با عزمی راسخ ایستادند و به روحانی رای دادند از عدم توجه دولت به دغدغه‌های خود سر خورده و نا‌امید شوند.
به‌باور صاحب‌نظران و کارشناسان با توجه به شرایطی که در آموزش‌و‌پرورش اکنون حاکم است، به نظر می‌رسد دغدغه‌های فرهنگیان دیگر چندان برای دولت روحانی مهم نیست و انتخاب وزیر فعلی آموزش‌و‌پرورش در راستای تحقق وعده‌ها و شعارهای انتخاباتی‌ دولت دوازدهم نبوده و مصالح‌و‌منافع اکثریت فرهنگیان قربانی تعلقات جناحی‌و‌سیاسی شده است.
حالا که چندین ماه از شروع دولت دوازدهم می‌گذرد، به وضوح می‌توان فهمید که نتیجه این انتخاب با آن وعده‌ها که روحانی در ایام انتخابات می‌داد، سازگار نیست. نگاهی واقع‌بینانه به ‌سوابق، عملکرد و برنامه‌های ارائه شده سید‌محمد بطحایی، این واقعیت را آشکار می‌کند که قرار نیست در دولت دوم روحانی اتفاق خاصی در آموزش‌و‌پرورش رخ دهد و علی‌رغم تمام وعده و وعیده‌های داده شده، آموزش‌و‌پرورش جزء اولویت‌های دولت دوازدهم نیست.
سید‌محمد بطحایی در ماه‌های گذشته عملاً در حل مشکلات اقتصادی و معیشتی فرهنگیان ناکام ماند تا یکبار دیگر عدم اهتمام دولت به حل مشکلات آموزش‌و‌پرورش و فراموشی وعده‌ها، ضربه سختی بر اعتماد رای‌دهندگان فرهنگی وارد کند.
آموزش‌وپرورش هم از لحاظ مدیریتی و هم از لحاظ اقتصادی مدت‌ها است که درگیر مشکلات پیچیده و نابسامانی‌های بسیار جدی است، که بخشی از آن به ناتوانی و انفعال وزرای آموزش‌و‌پرورش و قسمت مهم‌تر آن به عدم توجه و اهتمام جدی دولت‌ها به حل مشکلات ریشه‌ای و زیرساختی این حوزه بر می‌گردد.
بدون تردید همه مشکلات، عقب‌ماندگی‌ها و ناکامی‌های وزارتخانه عریض‌و‌طویل آموزش‌و‌پرورش زیر سر وزیر این وزارتخانه نیست و نهادها و ارگان‌های دیگر در بوجود آمدن بخشی از مشکلات ساختاری آموزش‌و‌پرورش مقصرند. به‌زعم نگارنده بخش اعظمی از مشکلات کنونی آموزش‌و‌پرورش که دولت‌های مختلف وارث آن بوده‌اند، به‌نگاه سطحی و مقطعی به مشکلات این حوزه بر می‌گردد و برای برون‌رفت از مشکلات کنونی آموزش‌و‌‌پرورش باید نگاه سنتی و هزینه‌ای سیاست‌گذاران کلان و خصوصاً دولت‌مردان به مقوله آموزش‌‌و‌‌پرورش تغییر کند. بی‌شک بدون تغییر نگرش به سیستم آموزش‌و‌پرورش نمی‌توان انتظار تغییرات بنیادی و ساختاری در این حوزه داشت.
و سخن پایانی؛
آقای رئیس‌جمهور؛ گویا نارضایتی فرهنگیان دیگر اهمیتی برایتان ندارد!!
فراموش نکنید که فرهنگیان برای تحقق وعده‌هایتان به شما رای داده اند! ظاهراً تامین معیشت و منزلت معلمان فقط محدود به ایام تبلیغات انتخابات بود! عدم توجه به انتظارات و امیدهای معلمان ضربه سختی بر اعتماد آنان خواهد زد. شوربختانه برخلاف تمامی اظهار نظر‌ها و ادعاها، در طول چهار دهه گذشته عدم توجه به آموزش‌و‌پرورش و اهتمام به حل مشکلات بزرگترین دستگاه اجرایی کشور به یک سیاست نانوشته تبدیل شده است.
در سال‌های اخیر به‌سبب سیاست‌ها، غفلت‌ها و بی‌تدبیری‌ها در برنامه‌ریزی‌های کلان سطح زندگی و رفاه معلمان و به‌تبع آن جایگاه اجتماعی آنان سال به سال کاهش یافته است. سکوت دولت‌مردان و نادیده گرفتن اهمیت و ضرورت نقش معلمان کمکی به فراموش کردن کاستی‌ها، قصور‌ها و تقصیر‌ها نمی‌کند. مطمئناً عدم تلاش برای ارتقای جایگاه و منزلت معلمان می‌تواند خطری جدی برای نظام آموزش‌و‌پرورش بوده و در بلند‌مدت اثرات مخربی بر جامعه معلمان و انگیزه آنان در پی خواهد داشت.
آقای روحانی؛ رویکرد کنونی دولت دوازدهم به مقوله آموزش‌وپرورش و عدم توجه به مطالبات و انتظارات فرهنگیان، موجب تردید در اراده دولت برای حل مشکلات‌ این حوزه شده است. به نظر می‌رسد برخلاف تمامی اظهارنظر‌ها و ادعاها، دغدغه‌های فرهنگیان چندان برای دولت دوازدهم مهم نیست و فقط در بزنگاه انتخابات برای اردوکشی سیاسی به آنها بها داده شده و بعد از گذر از این وادی با پشتیبانی همین معلمان، در وقت نیاز منفعت آنان فدای مصلحت حزبی‌و‌جناحی می‌شود.
دولت دوازدهم هنوز در آغاز راه است، از این رو از انتظار می‌رود تا فرصت باقیست برای ایجاد تحولی لازم و ضروری با تغییر رویکرد نه در « شعار » بلکه در « عمل » در جهت تحقق وعده‌های انتخاباتی دولت دوازدهم بکوشید.

برچسب ها: آقای رئیس‌جمهور؛ گویا دیگر به رأی معلمان نیازی ندارید!!، تحقق وعده‌های انتخاباتی دولت دوازدهم، جامعه معلمان، دغدغه‌های فرهنگیان، نارضایتی فرهنگیان،  
[ جمعه 19 آبان 1396 ] [ 03:40 بعد از ظهر ] [ وحید لطفی ]
در اطلاعیه مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش آمده است: نباید کسوت معلمی به عنوان کلیدی‌ترین نقش در آموزش و پرورش را به هر فردی سپرد و این وزارتخانه را به ماشین استخدام دولتی و بنگاه کاریابی تبدیل کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به برخی اظهارنظرهای اخیر پیرامون جذب و تأمین نیروی انسانی این وزارتخانه اطلاعیه‌ای، صادر کرد.

برخی از نمایندگان و دلسوزان، اخیراً در گفت‌وگو با رسانه‌ها، مطالبی را پیرامون استخدام در آموزش و پرورش عنوان کرده‌اند که لازم است نکاتی را برای تنویر افکار عمومی به استحضار برسانیم:

1- اخیراً اظهاراتی شنیده می‌شود مبنی بر اینکه طبق قانون برنامه ششم، دانشگاه فرهنگیان باید در هر سال 30 هزار دانشجو بپذیرد و در حال حاضر فقط چهار هزار نفر در هر سال می‌پذیرد.

در پاسخ به این قبیل اظهارات باید گفت، اولاً سال تأسیس دانشگاه فرهنگیان همزمان با شروع برنامه پنجم توسعه و مربوط به دولت دهم است که تعداد دانشجوی پذیرفته شده در دوره مذکور به ترتیب در سال 91 عدد 22 هزار و 500 و درسال 92 عدد 17 هزار و 500 نفر و در مجموع 40 هزار دانشجو بوده است حال آنکه تعهد مسئولان وقت، بر اساس برنامه پیشنهادی 82 هزار نفر بوده است. اگر دانشگاه فرهنگیان ظرفیت پذیرش 120 هزار نفر را داشته است، چرا در زمان تصدی خودشان، چنین تعدادی را پذیرش نکرده‌اند؟!

ثانیاً، اگر چه دانشگاه فرهنگیان در چهار سال اخیر به دلیل فقدان امکانات و سایر محدودیت‌ها، قادر به پذیرش ثابت سالانه 25 هزار نفر نبوده است، اما در کنار این تعداد، در سه دوره اقدام به پذیرش و تربیت حدود 25 هزار نفر دیگر نیز با استفاده از ظرفیت‌های قانونی نموده است که این ظرفیت پذیرش شده از نظر اکثر ایشان مغفول مانده است.

2-  طبق اساسنامه دانشگاه فرهنگیان، این دانشگاه با هدف تربیتِ معلمِ کیفی و «کیفیت بخشی» به نظام تعلیم و تربیت تأسیس شده و نباید کسوت معلمی به عنوان کلیدی ترین نقش در آموزش و پرورش را به هر فردی سپرد و آموزش و پرورش را به ماشین استخدام دولتی و بنگاه کاریابی تبدیل کرد.

3- اصلاحیه جذب نیروی پیش دبستانی در سال 94 در مجلس تصویب شده که در آن استخدام  نیروی حق‌التدریس منع شده است و جای تعجب دارد که برخی نمایندگان محترم مجلس در سال تصویب این قانون، خود در مجلس حضور داشته و قطعاً  از این قانون مطلعند.

4 - همچنین برخی عزیزان که نسبت به استفاده از ظرفیت جذب نیروی انسانی دانشکده‌های فنی وحرفه‌ای سخن گفته‌اند، نباید فراموش کنند که این دانشکده‌ها و آموزشکده‌ها به عنوان یک ظرفیت ویژه می‌توانست بازوی توانمندی برای تأمین و تربیت نیروی انسانی مناسب باشد ولی متاسفانه قبل از تأسیس دانشگاه فرهنگیان توسط برخی از نمایندگان محترمی که خودشان از مسئولان سابق وزارت آموزش و پرورش بوده‌اند، با کلیه امکانات، اموال منقول و غیرمنقول، نیروی انسانی، دارایی‌ها، تعهدات و مسئولیت‌ها از آموزش و پرورش به وزارت علوم منتقل و اهدا شد.

5- در پایان خاطرنشان می سازد، وزارت آموزش و پرورش دولت دوازدهم در راستای اسناد فرادستی و مأموریت های کلان خود، منطقاً نمی‌تواند تحت تأثیر اظهار نظرهای سیاسی، دست به استخدام و تأمین نیروی انسانی موردنظر از راهی غیر از دانشگاه فرهنگیان نماید. قطعاً راه تأمین نیروی متخصص و متعهد در آموزش و پرورش، فرستادن نیروهای نامرتبط با شغل معلمی به کلاس درس نیست. اتفاقی که در سال 1389 در قالب  بزرگترین نابسامانی اداری استخدامی، 112 هزار و 649 نفر تحت عنوان طرح مهرآفرین بدون هیچ گونه بررسی صلاحیت و آموزش مهارت معلمی رخ داد و یقیناً دیگر شاهد به‌کارگیری نیروهای خدماتی، آبدارچی، راننده و انباردار به عنوان معلم نخواهیم بود.

وزارت آموزش و پرورش قطعاً برای فائق آمدن برکاستی‌های عدیده از جمله کمبود نیروی انسانی و مسأله کیفیت، به همراهی و پشتیبانی همه دلسوزان و دغدغه مندان نظام جمهوری اسلامی نیاز دارد و یقیناً این مسیر خطیر و آینده‌ساز که مقام معظم رهبری و رئیس جمهور، همگان را به سرمایه‌گذاری در آن تشویق و ترغیب نموده‌اند، بدون همدلی و مسئولیت شناسی همه علاقه‌مندان و دلسوزان پیشرفت ایران اسلامی محقق نخواهد شد.


برچسب ها: دیگر شاهد به‌کارگیری راننده و آبدارچی به عنوان معلم نخواهیم بود، وزارت آموزش و پرورش دولت دوازدهم، شغل معلمی، خبرگزاری فارس، مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش،  
[ جمعه 19 آبان 1396 ] [ 03:36 بعد از ظهر ] [ وحید لطفی ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ


هیچ چیزی را نمی توان به کسی یاد داد، ولی می توان به او کمک کرد تا پاسخ ها را از درون خود بیابد....

با سلام وحید لطفی هستم آموزگار پایه ششم شهرستان تایباد
ورودی سال 85 به مرکز تربیت معلم علامه طباطبایی سبزوار هستم و در سال 87 به عنوان سهمیه شهرستان باخرز کار خود را شروع کردم و بعد از 3 سال به تایباد منتقل شدم و تا کنون در شهرستان تایباد مشغول به کارم .
در طول خدمت در همه پایه ها تدریس کردم و در چند سال اخیر فقط در کلاس ششم مشغول خدمت هستم .
معلم نمونه شهرستان تایباد با 11 سال سابقه در سال 97-96

گر قادر نیستی خود را بالا ببری همانند سیب باش تا با افتادنت اندیشه‌ای را بالا ببری

آخرین مطالب
لیست آخرین مطالب
آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :


  • paper | وب تکاب بلاگ | خرید رپورتاژ بک لینک
  • صحاب | فروش بک لینک ارزان