تبلیغات
ت مثل تایباد ... ت مثل تربیت...(کلاس ششم)
ت مثل تایباد ... ت مثل تربیت...(کلاس ششم)
درباره ششم ابتدایی،روشهاوالگوهای تدریس،ششم،کار وفناوری ششم،تفکر و پژوهش ششم،فارسی ،کتاب جدید التالیف ،ریاضی،علوم،مطالعات اجتماع 
قالب وبلاگ
نویسندگان
نظر سنجی
نظرتان درباره حذف آزمون نمونه دولتی و استعداد های درخشان چیست؟




لینک دوستان
پیوندهای روزانه
خبرخوش آموزش و پرورش به فرهنگیان:

میزان پاداش وعیدی پایان سال کارمندان آموزش و پرورش فرهنگیان ،پیمانی،قراردادی و موقت اعلام شد

اداره کل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش‌ و پرورش درباره پرداخت پاداش پایان سال اطلاعیه‌ای را صادر کرد.

میزان پاداش وعیدی پایان سال کارمندان آموزش و پرورش فرهنگیان ،پیمانی،قراردادی و موقت اعلام شد

در این اطلاعیه آمده است "با عنایت به سوالات مکرر اداره کل آموزش و پرورش استان‌ها به استحضار می‌رساند:

مطابق مصوبه 17 بهمن 96 هیئت محترم وزیران به کارمندان (رسمی، ثابت، پیمانی، خرید خدمت، قراردادی و موقت) پاداش آخر سال (عیدی سال 1396) به میزان هشت میلیون و چهارصد و هفتاد و پنج هزار (8,475,000) ریال به نسبت خدمت تمام وقت با رعایت تبصره‌های 1 و 2 بند«یک» و بند «سه» مصوبه مذکور و سایر مقررات به افراد مشمول همانند سال گذشته قابل پرداخت است.ضمناً دانشجویان متعهد خدمت (مشغول به تحصیل) به لحاظ عدم اشتغال به کار شامل مفاد مصوبه مذکور نخواهند بود.




طبقه بندی: اخبار آموزش و پرورش، 
برچسب ها: میزان پاداش وعیدی پایان سال کارمندان آموزش و پرورش فرهنگیان، پیمانی، قراردادی و موقت اعلام شد، پرداخت پاداش پایان سال، میزان پاداش وعیدی پایان سال،  
[ جمعه 27 بهمن 1396 ] [ 06:00 بعد از ظهر ] [ وحید لطفی ]

قابل توجه فرهنگیان

برای دریافت  خبر  درباره ضمن خدمت و آزمون ضمن خدمت  و دسترسی  به آخرین   اخبار ضمن خدمت

 

 

 

 

اپلیکیشن  اخبار  ضمن خدمت بصورت اندروید در گوشی خودتتان نصب کنید

و از خبرها  ی  مختص ضمن خدمت  ار دست ندهید

دانلود اپلیکیشن  ضمن خدمت معلمان


برچسب ها: اپلیکیشن اخبار ضمن خدمت فرهنگیان بصورت اندروید، ضمن خدمت معلمان، دانلود اپلیکیشن،  
[ پنجشنبه 26 بهمن 1396 ] [ 06:15 بعد از ظهر ] [ وحید لطفی ]

رکنا: سید محمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش گفت: مطالبات معلمان خرید خدمات آموزشی تا پیش از عید پرداخت می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی رکنا، سید محمد بطحایی در خصوص رتبه بندی فرهنگیان گفت: مرحله اول طرح رتبه بندی فرهنگیان در سال 94 آغاز شد و مرحله دوم این طرح رتبه بندی هنوز اجرایی نشده است. وی ادامه داد: در حال حاضر همه ما منتظر هستیم که تکلیف لایحه قانون Lawخدمات کشوری که به مجلس ارائه شد روشن و وضعیت رتبه بندی فرهنگیان مشخص شود.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص پرداخت مطالبات معلمان خرید خدمات آموزشی گفت: یک مرحله از این پرداخت انجام شده و یک مرحله از آن باقی مانده که تا قبل از عید پرداخت می شود




طبقه بندی: اخبار آموزش و پرورش، 
برچسب ها: خبر خوش بطحایی برای معلمان، مطالبات معلمان، معوقات فرهنگیان،  
[ پنجشنبه 26 بهمن 1396 ] [ 12:53 بعد از ظهر ] [ وحید لطفی ]
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌و‌پرورش خبر داد:

خداحافظ پیک های نوروزی !

عاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌و‌پرورش از حذف پیک نوروزی خبر داد و گفت در نوروز سال آینده داستان‌نویسی جایگزین این پیک‌ها خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی به نقل از پانا ، رضوان حکیم زاده در نشست خبری امروز که در قالب تشریح برنامه های جدید نوروزی برای دانش آموزان برگزار شد ضمن تشکر از وزیر آموزش و پرورش برای بازگرداندن فرصت کودکی به کودکان با تصمیم اخیر خود مبنی بر حذف آزمون های خاص اظهار کرد: داستان خوانی، داستان گویی و داستان نویسی جایگزین پیک های نوروزی می شود.

وی ادامه داد: ۷.۵ میلیون دانش آموز دوره ابتدایی ۷.۵ میلیون داستان و کتاب به عنوان هدف در معاونت ابتدایی مورد توجه است.

حکیم زاده بیان کرد: با توجه به شرایط خاص کودکان و بحث تعطیلات نوروزی، دانش آموزان با فعالیت های یادگیری فاصله می گیرند و این موضوع برای تقویت مهارت های آنها در طول سال تحصیلی کمتر مورد توجه قرار می گیرد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش افزود: در طول سال های گذشته پیک نوروزی و شادی برای کودکان دورشدن از مدرسه را در پی داشت و تولید پیک نوروزی از شکل متمرکز و کشوری به شکل استانی، منطقه ای و مدرسه ای کار شد اما چالش هایی تولید و انجام این پیک ها ادامه داشت.

وی اضافه کرد: طبق بررسی های صورت گرفته پیک های نوروزی در تعمیق و تثبیت اطلاعات دانش آموزان نقشی نداشتند و باعث می شدند خانواده ها درگیر چگونگی انجام آن باشند.

حکیم زاده بیان کرد: با توجه به این موضوع در سال ۹۲ و ۹۳ طبق دستورالعمل جدید زمینه ها و فرصت های یادگیری در محیط طبیعی شاد و بانشاط مورد تاکید قرار گرفت و استان ها برنامه هایی برای توانمندسازی معلمان داشتند تا فعالیت های یادگیری را طراحی کنند و از تولید متمرکز پیک نوروزی و ارسال آن ها به مدارس خودداری کنند.

وی تصریح کرد: این موضوع چالش ایجاد می کرد و همه معلمان در مناطق کمتر برخوردار امکان نداشتند از پیک نوروزی استفاده کنند، بنابراین باید فعالیت هایی را جایگزین می کردند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: امسال تصمیم داریم که با توجه به اهمیت اساسی فعالیت داستانی در پرورش قدرت تخیل و آموزش ارزش ها، بستر مناسبی برای آشتی دادن کودکان به داستان خوانی، داستان گویی و داستان نویسی در قالب فعالیت نوروزی ایجاد کنیم.

حکیم زاده اظهار کرد: یکی از قالب های اصلی که خدا در قرآن برای بیان حقایق هستی و ارزش ها استفاده کرده است نقل قصه است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت اموزش و پرورش افزود: کودکان امروز به واسطه درگیری بیش از حد به فعالیت های الکترونیکی فرصت زیادی برای داستان ندارند که این موضوع یک چالش اساسی است.

وی عنوان کرد: هدف ما از انتخاب این فعالیت عمده این است که داستان را جایگزین پیک کنیم. این موضوع در جهت متناسب کردن فعالیت های عید با اقتضائات عید است. هدف این موضوع توسعه و ترویج داستان و تقویت مهارت خوانداری، شنیداری و گفتاری دانش آموزان است.

حکیم زاده عنوان کرد: پرورش خلاقیت و قوه تخیل و ابتکار دانش آموزان، محور قرار گرفتن و به رسمیت شناختن حق هدایت و راهبری از جمله اهداف این فعالیت خواهد بود.

وی به ویژگی های این فعالیت یادگیری که در جهت هدفمند کردن فعالیت های دوره ابتدایی است، گفت: این فعالیت متناسب با رشد جوانب عقلانی، عاطفی و اجتماعی است و استقلال و ابتکار عمل دانش آموز را محور قرار می دهد و در عین حال به آداب و رسوب محلی نیز توجه می شود.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش افزود: این طرح متناسب با شرایط ایام تعطیل خواهد بود که باید معلمان به دانش آموزان کمک کنند تا در کنار استفاده از فرصت بازدید و تفریح، از تعطیلات نوروزی لذت ببرند.

حکیم زاده بیان کرد: قالب و چارچوب این فعالیت خواندن کتاب داستان و تهیه خلاصه کتاب است. در این صورت دانش آموزان روایت گر، داستان خوان و داستان نویس خواهیم داشت

وی همچنین اضافه کرد: دانش آموزان باید یاد بگیرند که نام کتاب خوانده شده، نام نویسنده و انتشارات کتاب را یادداشت کنند تا به مهارت مستند دانش آموزان کمک شود.

وی تاکید کرد: دانش آموزان می توانند گزارش دید و بازدید، سفر و گردش را در قالب روایت گونه بنویسند و خاطره و داستان خود را نقد همچنین صدای خود را ضبط کنند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: برای هدایت این موضوع نیازمند کمک معلمان ابتدایی و راهبری تربیتی مدیران مدارس هستیم.

حکیم‌زاده تصریح کرد: ما تمایل داریم به سمت فعالیت هایی حرکت کنیم که مهارت آموزی را تقویت کنیم.

وی در خصوص جبران آموزشی تعطیلات ایام سال در ایام نوروز، افزود: نوروز فرصت مناسبی برای جبران خلا ایجاد شده نیست و از معلمان درخواست شده در طی سال و ایامی غیر از نوروز این خلاء را جبران کنند.


برچسب ها: خداحافظ پیک های نوروزی !، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌و‌پرورش، حذف پیک نوروزی، تعطیلات ایام سال در ایام نوروز،  
[ سه شنبه 24 بهمن 1396 ] [ 07:25 بعد از ظهر ] [ وحید لطفی ]

آیا آزمون ورودی تیزهوشان و نمونه دولتی حذف شد؟

آزمون ورودی تیزهوشان در پایه هفتم و نمونه دولتی نیز، طبق اعلام معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، از سال جاری حذف شد. طبق تصمیم شورای عالی وزارت آموزش و پرورش برگزاری هرگونه آزمون های تستی، استفاده از کتب کمک آموزشی در مدارس، و ورود موسسه ها به بهانه آمادگی برای آزمون ورودی تیزهوشان و نمونه دولتی در پایه هفتم ممنوع اعلام شد. بنابراین برای سال آینده هیچ پذیرشی در این مدارس وجود نخواهد داشت.

آیا آزمون ورودی تیزهوشان و نمونه دولتی حذف شد؟

حذف آزمون ورودی تیزهوشان در پایه هفتم و نمونه دولتی نیز، توسط معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در سال جاری اعلام شد. طبق تصمیم شورای عالی وزارت آموزش و پرورش برگزاری هرگونه آزمون های تستی، استفاده از کتب کمک آموزشی در مدارس، و ورود موسسه ها به بهانه آمادگی برای آزمون ورودی تیزهوشان و نمونه دولتی در پایه هفتم ممنوع اعلام شد. بنابراین با حذف آزمون تیزهوشان، برای سال آینده هیچ پذیرشی در این مدارس وجود نخواهد داشت.

رضوان حکیم زاده، معاون آموزش‌ ابتدایی وزارت آموزش‌و‌پرورش جزییات مربوط به طرح حذف آزمون ورودی تیزهوشان و نمونه دولتی تشریح کرده و گفت توصیفی بودن دروس دانش آموزان در دوره دبستان، مغایر با برگزاری آزمون ورودی تیزهوشان و نمونه دولتی است و زمینه سودجویی برخی موسسات را نیز فراهم کرده است و حذف آزمون ورودی تیزهوشانقدمی موثر در اصلاح روند تربیتی دانش آموزان ابتدایی خواهد بود.

چرا آزمون ورودی تیزهوشان و نمونه دولتی در پایه هفتم حذف شد؟

رضوان حکیم زاده اعلام کرد: با توجه به مفاد سند تحول بنیادین و اهدافی که برای دوره ابتدایی مبنی بر محور بودن جریان تربیت در کلیه فعالیت‌های آموزش‌و‌پرورش مشخص شده، در شورای عالی آموزش‌و‌پرورش تصمیم گرفته شد در دوره ابتدایی مجالی را فراهم کنیم که این جریان مهم تحت‌الشعاع هیچ امر دیگری قرار نگیرد. بنابراین قرار شد کلیه عواملی که باعث می‌شوند تعلیم و تربیت در دوره ابتدایی تغییر جهت دهد و به یکسریآزمون‌های تستی تقلیل یابد و محورهای اساسی یاد شده از جمله مهارت‌آموزی، شاداب‌بودن و نشاط داشتن دانش‌آموزان به دست فراموشی سپرده شود را مورد توجه جدی قرار داده و بر آنها تمرکز کنیم.

آزمون های ورودی تیزهوشان و نمونه دولتی چه اثرات مخربی داشتند؟

آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی در پایه هفتم اثرات مخربی روی دوره ابتدایی داشت و یکی از مطالبه‌های جدی خانواده‌ها این بود زیرا با توجه به رقابت ناسالمی که شکل گرفته بود،‌ پروسه بسیار استرس‌زایی بود و هزینه‌های بسیاری نیز در برداشت. در این میان خانواده‌هایی که متمکن بودند می‌توانستند وارد کلاس‌های خاص شوند که زمینه سودجویی برخی موسسه‌ها را فراهم کرده بود. از سوی دیگر خانواده‌هایی که شرایط مالی نداشتند برچسب عدم توانمندی و باهوش نبودن به فرزندشان می‌خورد که به لحاظ تربیتی آسیب‌رسان بود.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: بازگرداندن نشاط به دوران کودکی و محور قرار دادن تربیت ۷.۵ میلیون دانش‌آموز ابتدایی از مزایای خوب این مصوبه است و اگر بگوییم فرزندان ما از این غول استرس‌زای آزمون ورودی رها شدند، سخنی به گزاف نگفته‌ایم. امروز می‌توانیم خوشحال باشیم یکی از مهم‌ترین و ارزشمندترین تصمیم‌های گرفته شده که می‌تواند مقدمات اجرایی شدن سند تحول را به شکل صددرصدی در دوره ابتدایی فراهم کند و جا دارد به معلمان ابتدایی، دانش‌آموزان و خانواده‌ها برای ایجاد چنین فرصت ارزشمندی تبریک بگوییم.

نحوه ورود به مدارس سمپاد چگونه خواهد شد؟

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفته است:  با توجه به این‌که دیگر آزمونی برگزار نمی‌کنیم، دیگر ورودی به پایه هفتم در این مدارس نخواهیم داشت و دانش‌آموزان در آزمون دوره دوم سمپاد شرکت می‌کنند لذا تمرکز برای شناسایی و جذب و دادن فرصت به این دانش‌آموزان منوط به زمانی می‌شود که سنشان بیشتر شده باشد. امیدواریم روی ابزارهای خوب در دوره دوم برای شناسایی استعدادها هم کار شود و بچه ها صرفا بر اساس یکسری مهارت‌های ریاضی برچسب تیزهوش بودن و یا نبودن نخورند. با حذف آزمون ورودی تربیت جانی دوباره در دوره ابتدایی می‌گیرد و فشاری که به خانواده ها وارد می‌شد، از بین می‌رود.

وضعیت تحصیل کسانی که اکنون در مدارس سمپاد مشغول به تحصیل هستند چه خواهد شد؟

اکنون آنها که در دوره اول پذیرش شدند درسشان را ادامه می‌دهند و وارد دوره دوم می‌شوند، اما برای سال تحصیلی آینده پذیرش جدید در دوره اول متوسطه نخواهیم داشت. با عدم برگزاری آزمون مدارس خاص، به تدریج طی سه سال مدارس سمپاد از متوسطه اول حذف می‌شود و آزمون مدارس خاص از دوره ابتدایی به دوره دوم متوسطه منتقل می شود.




طبقه بندی: اخبار آموزش و پرورش، 
برچسب ها: آیا آزمون ورودی تیزهوشان و نمونه دولتی حذف شد؟، آزمون ورودی تیزهوشان و نمونه دولتی، حذف آزمون،  
[ جمعه 20 بهمن 1396 ] [ 09:37 بعد از ظهر ] [ وحید لطفی ]

سخن همکار : عدالت در نظام پرداختها ، پزشکی ۸۰ میلیون تومان درآمد ، یک بازنشسته یک ونیم میلیون یا کمتر !!!.
  


عدالت در نظام پرداختها ، پزشکی ۸۰ میلیون تومان درآمد ، یک بازنشسته یک ونیم میلیون یا کمتر !!!.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی اظهار داشتند . از بازنشستگان و فعالان مدنی در این حوزه می خواهیم که طرح کارشناسی به مجلس ارائه و مطالباتشان را دنبال کنند. پروانه مافی نماینده مجلس شورای اسلامی
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: روند افزایش پلکانی حقوق بازنشستگان کشوری در سال ۹۷ تداوم خواهد یافت.
پاسخ بازنشستگان به جناب وزیر!
مشکل معیشت بازنشستگان با افزایش پلکانی حقوق حل نمی شود. در سال ۹۵ حقوق ۷۵۰/۰۰۰ تومانی ۲۰ درصد افزایش یافت و به ۹۰۰/۰۰۰ تومان رسید. آیا تحولی در زندگی بازنشستگان ایجاد شد؟ در سال ۹۶ حقوق ۹۰۰/۰۰۰ تومانی ۲۷ درصد افزایش یافت و به ۱/۱۵۰/۰۰۰ تومان رسید. واقعا با احتساب تورم کدام مشکل بازنشستگان حل شده است؟
اگر قرار است همسان سازی یا متناسب سازی مشکل معیشتی بازنشستگان را حل کند، ابتدا باید یک کف حقوقی قابل قبول تعیین شود، سپس افزایش های دیگر اعمال شود.
دکنرپزشکیان گفت : برای حل مشکلات صندوق بازنشستگی کشوری باید نمایندگان و صندوق به یک نگاه مشترک برسند که در غیر این صورت راه به جایی نمی برند.
پزشکیان با اشاره به اینکه در مکانیزم پرداخت حقوق بی عدالتی وجود دارد، گفت: این موضوع قابل قبول نیست که پزشکی ۸۰ میلیون تومان درآمد داشته باشد و یک بازنشسته یک میلیون تومان بگیرد.

منبع : فرهنگیان نیوز -تدبیر تلگرام
برچسب ها: سخن همکار فرهنگی : عدالت در نظام پرداختها، منبع : فرهنگیان نیوز، مشکل معیشت بازنشستگان،  

[ جمعه 20 بهمن 1396 ] [ 09:24 بعد از ظهر ] [ وحید لطفی ]
[ جمعه 20 بهمن 1396 ] [ 03:01 بعد از ظهر ] [ وحید لطفی ]
شورای عالی آموزش و پرورش حذف امتحانات ورودی پایه هفتم برای مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی و مدارس خاص را تصویب کرد.

به گزارش پانا، شورای عالی آموزش و پرورش در اولین گام برای کاهش استرس و افزایش نشاط در مدارس؛ حذف امتحانات ورودی پایه هفتم برای مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی و مدارس خاص را تصویب کرد.

همچنین در این شورا تصویب شد تجویز کتابهای کمک درسی ممنوع است.

این اقدام به منزله کاهش اضطراب دانش آموزان دوره ابتدایی برای آزمون ورودی مدارس مذکور ارزیابی می‌شود.

جزو پایین‌ترین کشورها در پرداختی به معلمان هستیم

سید محمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش در برنامه تلویزیونی پیش‌‌رو در خصوص طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش در مجلس اظهار کرد: نگاه بنده به سوالات نمایندگان مجلس و طرح استیضاح آنها، کمک به آموزش و پرورش است، اما باید توجه داشت که این وزارتخانه یکی از پیچیده‌ترین دستگاه‌های کشور بوده که مخاطبان بسیاری دارد، به گونه‌ای که 25 میلیون نفر از جمعیت کشور جزو مخاطبان آموزش و پرورش هستند و هر تصمیم در این نهاد جمعیت زیادی از کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد و در این شرایط نمایندگان مجلس باید در کنار آموزش و پرورش باشند و به این وزارتخانه کمک کنند.

به گزارش تسنیم، وی افزود: تصویر آینده هر جامعه‌ای از تصویر امروز مدارس آن قابل پیش‌بینی است یعنی اگر می‌خواهیم بدانیم آینده ایران به ویژه در مسائل اجتماعی چگونه است می‌توان از وضعیت امروز مدارس به آن پی‌برد.

امیدوارم استیضاح وزرای آموزش و پرورش برای مسائل عمیق این وزارتخانه باشد

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این که به دلیل مخاطبان گسترده این وزارتخانه و مطالبات متعدد دائماً ذره‌بین بر روی آموزش و پرورش وجود دارد،گفت: طرح استیضاح هنوز خیلی جدی نیست و در تلاش هستیم تا مشکلات نمایندگان مجلس که بخشی از آن مربوط به انتصاب مدیران در استان‌ها است، برطرف شود اما امیدوارم اگر روزی استیضاحی مطرح می‌شود برای مسائل عمیق آموزش و پرورش باشد نه مسائل جزئی.

در آموزش و پرورش دانش‌آموزان را اذیت می‌کنیم

بطحایی گفت: در آموزش و پرورش بچه‌ها را اذیت می‌کنیم. دانش‌آموزان در مدرسه راحت‌ نیستند و احساس آرامش نمی‌کنند که بخشی از این معضل ناشی از برنامه‌های درسی و آموزشی است و در مدارس مواردی را آموزش می‌دهیم که خارج از مدرسه مورد نیاز دانش‌آموزان نیست.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش از کیفیت لازم برخوردار نیست و مبنای برنامه درسی باید نیاز فردی و اجتماعی دانش‌آموزان باشد تا آن‌ها گفت‌وگو، مطالعه، استدلال و تحمل را در مدرسه بیاموزند اما در این رابطه بسیار کم کاری می‌شود، باید متناسب با نیازهای روز دانش‌آموزان محتوای برنامه‌های درسی و روش تدریس معلمان تغییر پیدا کند.

بخش‌های دشوار سند تحول بنیادین اجرا نشده است

وزیر آموزش و پرورش در خصوص اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: سند تحول یکی از بهترین اسناد بالادستی است و نقشه راه را برای ما ترسیم کرده، اما در 6 سالی که این سند ابلاغ شده است با محدودیت منابع و امکانات برای استقرار آن مواجه بودیم و بر خلاف تاکیدات رهبر انقلاب مبنی بر اجرای متوازن سند تحول شاهد بودیم در مواردی که کار سخت بوده و امکانات بیشتری نیاز داشت اجرای سند پیش نرفته است.

بطحایی گفت: بخش‌هایی از سند تحول بنیادین فراسازمانی است که در این رابطه نمایندگان مجلس می‌توانند به ما کمک بسیاری کنند، همچنین به همراهی سایر نهادها نیاز داریم به عنوان مثال در بخش مهارت‌آموزی اگر دستگاه‌هایی که مسئول هستند با آموزش و پرورش همراه نشوند نمی‌توان کار را پیش برد.

وی فزود: در 6 سال گذشته یک سوم از سند تحول بنیادین اجرا شده است اما شامل بخش‌های ساده و راحت است و دو سوم باقی‌مانده سند که اجرا نشده بخش‌های دشوار آن است.

نظام آموزشی هیچ کشوری به اندازه ایران متمرکز نیست

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این که 105 هزار مدرسه در کل کشور داریم و هر سال 138 میلیون جلد کتاب درسی چاپ و توزیع می‌شود عنوان کرد: در این شرایط به آسانی می‌توان از آموزش و پرورش ایراد گرفت و بخشی از مشکلات ما به دلیل روش‌های بسیار سنتی و متمرکز است، نظام آموزشی هیچ کشوری به اندازه ما متمرکز نیست و شاهد تمرکز شدید در تصمیم‌گیری‌ها هستیم، به گونه‌ای که از نیروهای توانمند در سطوح پایین‌تر کمتر استفاده می‌شود و تمایل بیشتری وجود دارد تا تمام کارها در سطح ستاد انجام شود.

بطحایی گفت: در سال‌های پس از انقلاب پیشرفت در حوزه آموزش و پرورش به ویژه در جنبه‌های کمی قابل توجه است به گونه‌ای که امروز از هر 100 دانش‌آموز ابتدایی فقط 2 نفر بیرون از مدرسه هستند و پوشش تحصیلی در این دوره 97.5 درصد است.

وی افزود: در سال‌های پس از انقلاب در حوزه آموزش و پرورش پیشرفت داشتیم، اما سرعت تغییرات جامعه سریعتر از سرعت حرکت ما است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این که در آموزش و پرورش تصمیم گرفتیم تا برای دانش‌آموزان دوره ابتدایی کتاب‌های کمک‌آموزشی و آزمون‌های متعدد تجویز نشود، بیان کرد: هم اکنون خانواده‌ها احساس می‌کنند در رقابتی قرار دارند که فرزندشان باید پیروز شود و گاه از دانش‌آموز کلاس سوم دبستان تا شانزده مرتبه آزمون تستی در طول یکسال تحصیلی اخذ شده است، در حالی که او در این سن باید به بازی بی‌اندیشد و نیاز است تا دانش‌آموزان مهارت‌های زندگی جمعی را در مدرسه تمرین کنند، اما بیشتر وقت آنها صرف محفوظات می‌شود.

پایان برگزاری آزمون مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی برای ورود به پایه هفتم

بطحایی ادامه داد: امروز مصوبه‌ای را در آموزش و پرورش داشتیم که براساس آن برگزاری هر آزمون در دوره ابتدایی و تجویز کتاب‌های کمک آموزشی ممنوع است و برای مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی در پایه هفتم آزمون برگزار نخواهیم کرد.

وی با اشاره به مسئله معیشت معلمان گفت: این موضوع از گذشته‌های دور وجود دارد و همواره معلمان نسبت به سایر کارکنان دولت سطح دریافتی پایین‌تری دارند و مسئولان نیز همواره تلاش کرده‌اند آنها را به سطح قابل قبولی از معیشت برسانند، اما به 2 دلیل این اتفاق نیفتاد از جمله این که مجلس دائم توپ را به زمین دولت انداخته و می‌گوید اگر پیشنهاد ویژه‌ای برای افزایش حقوق معلمان دارید ارائه دهید تا آن را مصوب کنیم، از سوی دیگر دولت می‌گوید شما از وضعیت درآمدهای خزانه مطلع هستید و در این شرایط امکان نداریم تا حقوق معلمان را در کوتاه‌ مدت افزایش دهیم؛ به همین دلیل دائم شاهد هستیم که این موضوع بین دولت و مجلس پاس داده می‌شود.

نظام پرداخت حقوق به معلمان در ایران جزو پایین‌ترین کشورهاست

وزیر آموزش و پرورش گفت: کشور ما در پرداختی به معلمان جزو پایین‌ترین کشورهاست و حتی نظام پرداخت حقوق معلمان در کشور‌های همسایه بسیار بهتر از ایران است، همچنین در رتبه‌بندی حقوق کارکنان دولت معلمان یکی از کمترین میزان دریافتی‌ها را دارند.

بطحایی اظهار کرد: تا زمانی که معلم برای حداقل معیشت مجبور به داشتن شغل دوم است نمی‌تواند با کیفیت کار کند و برای بهبود وضعیت فعلی نیازمند افزایش بهره‌وری در آموزش و پرورش و از سوی دیگر توجه تمام ارکان حاکمیت به این وزارتخانه هستیم.

وی درباره خصوصی‌سازی مدارس گفت: تقریباً در تمام کشورها صرف‌نظر از نظام حاکم اقتصادی، هزینه آموزش عمومی بر عهده دولت‌هاست اما اجرای آن دولتی نیست؛ یعنی می‌گویند هزینه هر دانش‌آموز را دولت به بخش خصوصی می‌دهد و خود به عنوان ناظر فعالیت می‌کند که در صورت بروز خطا از سوی بخش خصوصی با آن برخورد کند.

وزیر آموزش و پرورش افزود: در کشور ما مدارس غیردولتی فعالیت می‌کنند و اگر مدارس غیردولتی شهرهای بزرگ به ویژه تهران را کنار بگذاریم میانگین تفاوت کیفیت در مدارس دولتی با غیردولتی‌ها تفاوت چندانی ندارد.

بطحایی درباره مدارس خرید خدمات آموزشی گفت: براساس قانون مجلس این طرح فقط در مناطق محروم و جاهایی که معلم نمی‌رود یا تعداد دانش‌آموزان از حد نصاب پایین‌تر است، اجرا می‌شود به گونه‌ای که موسس غیردولتی دانش‌آموزان را آموزش می‌دهد و معلم را البته با تایید گزینش از سوی آموزش و پرورش تامین می‌کند که ما بابت هر دانش‌آموز به موسس هزینه پرداخت می‌کنیم و با این روش توانستیم 160 هزار دانش‌آموز مناطق محروم را که به مدرسه نمی‌رفتند به مدارس بازگردانیم.

حتی اگر استیضاح شوم مدیری که گرایش سیاسی دارد انتخاب نمی‌کنم

وی درباره انتصابات سیاسی در آموزش و پرورش عنوان کرد: وقتی نگاه سیاسی بر تصمیم‌سازی ما حاکم شود از ماموریت اصلی تعلیم و تربیت باز می‌مانیم. بنده به هیچ عنوان مدیری که گرایش سیاسی داشته باشد را حتی در صورت استیضاح انتخاب نخواهم کرد و اگر بخواهم بعضی را صرفاً به دلیل آن که گرایش سیاسی او با من یکی است به آموزش و پرورش صدا کنم برای این وزارتخانه سم است.

وزیر آموزش و پرورش در پایان در خصوص پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان عنوان کرد: قوه‌قضائیه تمام قد پای موضوع ضایع شدن حقوق معلمان در صندوق ذخیره فرهنگیان ایستاده است و بنده نیز تا آخرین گام برای بازگرداندن پول معلمان تلاش می‌کنم، اما آنها نگران نباشند اینگونه نیست که تمام پول آنها از بین نرفته است؛ البته اختلاس‌هایی صورت گرفته و وام‌هایی از سوی بانک سرمایه بدون دریافت وثایق لازم پرداخت شده که برنگشته است.

بطحایی ادامه داد: نتایج تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان به زودی منتشر می‌شود، همچنین در حال اصلاح ساختار صندوق هستیم و از چند ماه آینده 3 نفر از نمایندگان معلمان در ترکیب هیئت امنای صندوق حضور می‌یابند تا اطمینان خاطر بیشتری برای جامعه فرهنگیان ایجاد شود.
برچسب ها: حذف امتحانات ورودی مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی،  
[ دوشنبه 16 بهمن 1396 ] [ 08:39 بعد از ظهر ] [ وحید لطفی ]

پرسش و پاسخ های صوتی در خصوص ارزشیابی کیفی - توصیفی که توسط دکتر شکوهی و آقای جهان آرای پاسخ داده شده اند .

۱- پوشه کار چیست و چه چیزهایی در آن قرار می گیرد ؟

دریافت فایل صوتی پاسخ - دکتر شکوهی

۲- در دفتر مدیریت فرایندهای کلاسی چه مواردی ثبت می گردد ؟

دریافت فایل صوتی پاسخ - دکتر شکوهی

۳- نحوه ارائه بازخورد به دانش آموزان و ارائه به والدین چگونه است ؟

دریافت فایل صوتی پاسخ - دکتر شکوهی

۴- در ارزشیابی توصیفی نحوه اطلاع رسانی وضعیت تحصیلی دانش آموزان به خانواده ها چگونه است ؟

دریافت فایل صوتی پاسخ- جهان آرای

۵- در ارزشیابی توصیفی معلم ما باید به دنبال تحقق چه اهدافی باشد ؟

دریافت فایل صوتی پاسخ- جهان آرای

۶- برخی از معلمین بعضی از محدودیت ها را مانع اجرای دقیق ارزشیابی توصیفی می دانند از جمله تراکم بالای کلاس ، دو زبانه بودن و ... نظر شما در این خصوص چیست ؟

دریافت فایل صوتی پاسخ - دکتر شکوهی

۷- با توجه به اینکه این مساله بین معلمین مطرح است که ارزشیابی توصیفی باعث شده که دانش آموزان بدون اینکه شایستگی لازم برای ارتقاء به پایه بالاتر را داشته باشند ، به پایه بالاتر ارتقاء پیدا می کنند ، نظر شما در این مورد چیست ؟

دریافت فایل صوتی پاسخ - دکتر شکوهی

۸- در خصوص نحوه اطلاع رسانی به والدین از طریق کارنامه دوماهانه نظر شما چیست ؟

دریافت فایل صوتی پاسخ - دکتر شکوهی

۹- تفاوتهای اساسی ارزشیابی توصیفی با سایر ارزشیابی هایی که در گذشته انجام می شده در چه مواردی است ؟

دریافت فایل صوتی پاسخ - دکتر شکوهی

۱۰- نگاه ارزشیابی توصیفی به جهش تحصیلی چیست ؟

دریافت فایل صوتی پاسخ - جهان آرای


برچسب ها: پرسش و پاسخ های صوتی در خصوص ارزشیابی کیفی - توصیفی، تفاوتهای اساسی ارزشیابی توصیفی با سایر ارزشیابی ها، نحوه ارائه بازخورد به دانش آموزان، دکتر شکوهی و آقای جهان آرای،  
[ پنجشنبه 12 بهمن 1396 ] [ 08:12 بعد از ظهر ] [ وحید لطفی ]

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان خبر داد

اختصاص تسهیلات اعتباری برای مسافرت فرهنگیان

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان با بیان اینکه از برنامه‌های صندوق این بوده است که تأخیری در پرداخت سهم‌الشرکه معلمان بازنشسته نداشته باشیم،گفت: تسهیلات اعتباری برای سفر فرهنگیان در نظر گرفته‌ایم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، مهدی نیکدل، مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان اظهار داشت: اولین برنامه‌ام در ابتدای ورود به صندوق ذخیره فرهنگیان شفافیت و پاسخگویی بوده است و اعتقاد داریم اگر دنبال شفافیت و پاسخ‌گویی باشیم، بسیاری از شبهه‌ها از بین می‌رود و شایعات و اتهامات نمی‌تواند مورد قبول افکار عمومی قرار گیرد.

وی ادامه داد: در همین راستا، برنامه‌هایی برای افزایش شفافیت مد نظر قرار دادیم که از جمله آنها ورود شرکت‌های تحت مدیریت صندوق به بورس بوده است. این ورود باعث می‌شود تا هر کاری را هیأت مدیره و مدیر عامل شرکت‌ها نتوانند انجام دهند و مجبور به پذیرش و اجرای قوانین بورس باشند.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان اضافه کرد: علاوه بر نظارت صندوق بر این شرکت‌ها، نظارت مضاعفی از طرف بورس بر این شرکت‌ها اعمال خواهد شد. در این راستا شرکت پترو فرهنگ جزو آخرین شرکت‌هایی است که در بورس پذیرفته شده است.

نیکدل افزود: از برنامه‌های دیگر ما این بوده که تأخیر در پرداخت سهم‌الشرکه معلمان بازنشسته نداشته باشیم و در دوره یکساله، از مهر 95 تا مهر 96، 620 میلیارد تومان به معلمان بازنشسته بابت سهم‌الشرکه پرداخت کرده‌ایم.

وی بیان داشت: از ابتدای تأسیس صندوق ذخیره تاکنون، 2135 میلیارد تومان به معلمان سهم‌الشرکه پرداخت کرده‌ایم که از این مبلغ، 60 درصد آن بابت سودی است که در صندوق سرمایه گذاری کرده‌اند و 40 درصد دیگر، اصل سرمایه شان است.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان در خصوص «سرمایه گذاری صندوق ذخیره فرهنگیان در بانک سرمایه»، گفت: حداکثر سرمایه گذاری در این بانک 218 میلیارد تومان است و این پول‌های زیادی که به فرهنگیان و جامعه اعلام می‌کنند، رقم‌های درستی نیست. 

نیکدل خاطرنشان کرد: از طرفی شرکت‌های اقماری صندوق ذخیره فرهنگیان از بانک سرمایه وام گرفته‌اند و به آن بدهی دارند و در بدترین حالت اگر بانک سرمایه نتواند مبلغ سرمایه گذاری صندوق را پرداخت کند، قادر هستیم از طریق تهاتر، بدهی این شرکت‌ها، این سرمایه گذاری را برگردانیم.

وی درخصوص اینکه «آیا در صندوق ذخیره فرهنگیان اختلاس شده است»، گفت: شرکت‌های صندوق در دوره‌ای وارد مشارکت با بخش خصوصی شدند و این افراد پول مشارکتی یا مضاربه‌ای گرفتند و نتوانستند پرداخت کنند. در 90 درصد مواردی که افراد با صندوق وارد مشارکت شدند، باعث ضرر صندوق شد.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان متذکر شد: به همین علت قرار شده است که این مشارکت‌ها با بخش خصوصی انجام نگیرد. کل رقم این مشارکت‌ها به افراد و بخش خصوصی حداکثر 300 میلیارد تومان می‌شود.

نیکدل عنوان کرد: کل مشکلات صندوق از مدیریت منابع داخل صندوق ذخیره فرهنگیان نبوده بلکه مربوط به یکی از سرمایه گذاری‌هایی که انجام دادیم، یعنی بانک سرمایه بوده است. اکثر بانک‌ها در طول این سال‌ها متضرر شده‌اند و دلیل ضررها این بوده که عده‌ای از بانک وام گرفته‌اند و سرمایه گذاری در  ملک یا ساخت و ساز کرده‌اند؛ در نتیجه حالا که ارزش ملک پایین آمده یا ساخت و سازهای آن با فروش مواجه نشده و با رکود برخورده‌اند، نتوانسته‌اند اموال خود را نقد کنند.

وی ابراز داشت: این اتفاقات باعث شده تا بانک‌ها متضرر شوند و نتوانند مطالبات خود را وصول کنند. بانک سرمایه هم مانند همه بانک‌ها چنین مشکلی دارد، اما هر اتفاقی افتاده و هرکسی پولی برده یا به اصطلاح اختلاس کرده، در بانک سرمایه بوده است و  اتفاق این چنینی در صندوق ذخیره رخ نداده است.

مدیر عامل صندوق ذخیره فرهنگیان افزود: کل سرمایه گذاری صندوق در بانک سرمایه کمتر از 9.4 ارزش دارایی‌های صندوق ذخیره فرهنگیان است. ما سهامدار بانک سرمایه هستیم و بانک سرمایه تحت قوانین بانک مرکزی اداره می‌شود.

نیکدل یادآور شد: در این زمینه بانک مرکزی طبیعتاً باید نسبت به اتفاقات بانک سرمایه پاسخگو باشد. با اینکه ما سهامدار و سرمایه گذار بانک سرمایه هستیم، بعداز 1.5 ماه نامه نگاری با بانک مرکزی هنوز نتوانسته‌ایم تأییدیه دو عضو هیأت مدیره برای این بانک را از بانک مرکزی بگیریم، و در صورت چنین نظارت‌های سختگیرانه‌ای از طرف بانک مرکزی، پاسخگویی به افکار عمومی هم در حیطه اختیارات آن است.

وی بیان داشت: صندوق ذخیره فرهنگیان به عنوان سهامدار بانک سرمایه است و اگر هر اتفاقی برای بانک سرمایه بیافتد، ما به اندازه 218 میلیارد تومان سرمایه مان مسئول هستیم که این سرمایه را به صورت تهاتر وام‌های شرکت‌هایمان با بانک سرمایه، قادر به وصل هستیم.

مدیر عامل صندوق ذخیره فرهنگیان خاطرنشان کرد: متأسفانه افرادی به کمک برخی نمایندگان در مجلس نام تخلف در بانک سرمایه را از تیتر خبرها برداشته‌اند و اعلام می‌کنند که در صندوق ذخیره فرهنگیان اختلاس شده است.

نیکدل ادامه داد: اگر این شیوه درستی است، چرا در سایر بانک‌ها که اختلاس رخ می‌دهد آن را به آن نهاد و سازمان منتسب نمی‌کنند و نمی‌گویند اختلاس در فلان نهاد یا سازمان یا دستگاه سهامدار اتفاق افتاده است؟

وی افزود: برخی‌ها به صورت عمد و با آگاهی درصدد هستند اختلاس در بانک سرمایه را منتسب به صندوق ذخیره فرهنگیان، آموزش و پرورش و دولت کنند و متأسفانه سیاست را به عرصه اقتصاد کشانده‌اند و با این کار به سرمایه‌های معلمان آسیب زده اند و باعث کاهش ارزش سهام برخی از شرکت‌های صندوق شده‌اند.

مدیر عامل صندوق ذخیره فرهنگیان در خصوص «تسهیلات جدید این صندوق به فرهنگیان»، گفت: تسهیلات اعتباری برای سفر فرهنگیان در نظر گرفته‌ایم و برای زیارت عتبات، به هر نفر تا سقف 1.5 میلیون تومان و به هر خانواده تا 9 میلیون تومان وام بدون هیچ بهره‌ای و فقط با 1.5 درصد کارمزد ارایه و برای سایر سفرها، تسهیلاتی با کارمزد 7 درصد در اختیار فرهنگیان قرار می‌دهیم.

نیکدل در خصوص «امکان حضور فرهنگیان بازنشسته در صندوق»، عنوان کرد: به دلیل اینکه کمک دولت به صندوق شامل بازنشستگان نمی شود، معمولاً آنها تمایل ندارند که در صندوق بمانند.

 وی در خصوص «تفاوت سرمایه گذاری فرهنگیان در صندوق ذخیره یا بیمه‌های عمر»، گفت: نرخ سود بیمه‌های عمر بر اساس قوانین مشخص شده است و حداکثر سود آنها 10 درصد است و این سود حاشیه‌ای است که در محاسبات بدست می‌آورند، اما در 22 سال گذشته بطور میانگین در صندوق ذخیره، سود سالیانه 17 درصد اتفاق افتاده و این نشان می‌دهد که سرمایه گذاری در صندوق 7 درصد به صرفه تر است.

رئیس صندوق ذخیره فرهنگیان درخصوص «برنامه‌هایی که در صندوق ذخیره فرهنگیان انجام شده است، بیان داشت: ما به دنبال تجدید ساختار در صندوق بوده‌ایم، افراد متخصص در حوزه‌های مختلف را وارد صندوق کرده‌ایم و در این مدت، 70 مدیر شرکت‌های صندوق را که عملکرد مناسبی نداشتند، تغییر داده‌ایم و مدیران جدید را با معیار پاکدستی، سلامت، تخصص و تجربه در رشته تخصصی آن شرکت انتخاب کرده‌ایم، کسری آیین نامه های صندوق را تکمیل کرده ایم و در مواردی مانند پاداش‌ها این آیین‌نامه ها را تکمیل کرده‌ایم. 

نیکدل افزود: کمیته های حسابرسی و ریسک را در تمامی شرکت‌های صندوق ایجاد کردیم تا سرمایه گذاری‌های آن‌ها‌ بدون تحلیل و بررسی نباشد.

وی درخصوص «سهمی که از حقوق ماهیانه، فرهنگیان به صندوق پرداخت می‌کنند»، گفت: در حال حاضر 1.12 درصد حق شغل و شاغل فرهنگیان عضو به صندوق پرداخت می‌شود که پیشنهاد داده‌ایم این پرداخت‌ها تا سقف 5 درصد به انتخاب فرهنگیان افزایش یابد و در این صورت سهم دولت مطابق قانون افزایش یابد  و در دراز مدت میزان سرمایه گذاری و سود فرهنگیان بیشتر می‌شود و به نفع آنان خواهد بود.

مدیر عامل صندوق ذخیره فرهنگیان در خصوص «چابک سازی شرکت‌های صندوق ذخیره،متذکر شد: در ساختار صندوق، هلدینگ‌های تخصصی ایجاد کرده‌ایم و از شرکت‌هایی که دلیلی ندارد در آن حضور داشته باشیم، خارج شده‌ایم.

 نیکدل تصریح کرد: استراتژی اصلی ما به سمت مدیریت سرمایه است و به دنبال مدیریت بنگاه نیستیم. در این حالت چابکی و انعطاف پذیری ما افزایش می‌یابد و قابلیت نقد شوندگی سرمایه‌هایمان را در مواقعی مانند پرداخت حق‌الشرکه به فرهنگیان در زمان بازنشستگی داریم.

وی در خصوص « انتخابات نمایندگان فرهنگیان در صندوق ذخیره فرهنگیان»، متذکر شد: یکی از مزیت‌های این طرح آن است که صندوق خیلی وابسته به وزیر آموزش و پرورش نخواهد بود و حضور این دو نماینده در هیأت مدیره و یک نفر بازرس افتخاری، یکی از مهمترین اثرهای آن تمرین دموکراسی است و باعث شفافیت و اطلاع رسانی در صندوق می‌شوند و تأثیر خوبی در بین افکار عمومی و جامعه فرهنگیان خواهد داشت.

مدیر عامل صندوق ذخیره فرهنگیان  در خصوص اینکه «در گذشته برخی مدیران صندوق به طور سفارشی برای افرادی از بانک سرمایه وام گرفتند»،گفت: ما گزارش چنین اتفاق‌هایی را نداریم اما اگر چنین اتفاقی افتاده باشد، تخلف بانک است؛البته تا آنجایی که اطلاع دارم افرادی که وام‌های مشکوک الوصول گرفته‌اند قدرت خیلی بالاتر و سفارش‌های قوی تر داشته‌اند و با این تلفن‌هایی که اشاره می‌کنید، آن اختلاس‌ها به وجود نیامده است.

نیکدل در خصوص «سرمایه گذاری‌های انجام شده توسط صندوق»، ابراز داشت: 700 میلیارد تومان در شرکت ‌های پتروشیمی سرمایه گذاری کرده‌ایم و در حال حاضر  این دارایی 3500 میلیارد تومان ارزش دارد. سرمایه گذاری‌های صندوق در بخش مسکن با وجود رکود در این بخش، سودده بوده اما این سوددهی نسبت به سایر سرمایه گذاری‌ها کمتر اتفاق افتاده است.    

 وی افزود: در سال 92 به دلیل تفاوت نرخ ارز، 1192 میلیارد تومان سود داشته‌ایم و از سال 92 روند سود کاهشی بوده اما در تمامی 22 سال عمر صندوق، همیشه سودده بوده و میانگین 17 درصد سود را داشته است.

مدیر عامل صندوق ذخیره فرهنگیان خاطرنشان کرد: البته برخی از سودهای ما در حساب‌ها پنهان بوده و به صورت ذخیره هستند و حسابرس در برخی موارد تا همه حساب‌ها کامل نشود، اجازه نمی‌دهد سودها برداشته شود و اگر این را نیز به عنوان سود در نظر گیریم،  میزان سود صندوق بالاتر خواهد رفت.

نیکدل در خصوص «اظهار نظر کمیسیون آموزش و تحقیقات درباره اینکه  اطلاعات صندوق از سال 92 به قبل به آنها داده نشده است و به همین علت هیأت تحقیق و تفحص گزارشی از قبل از این تاریخ آماده نکرده است»، گفت: ما همه اطلاعات صندوق را از سال 74 تا سال 96 به هیأت تحقیق و تفحص داده‌ایم و این اطلاعات حدود 20 هزار برگ است و همه آن‌ها را اسکن کرده‌ایم و در اختیار این هیأت قرار داده‌ایم.

وی ادامه داد: هیأت تحقیق و تفحص از سال 92 به بعد مدارک صندوق را بررسی کرده است در حالی که به نظر ما بسیاری از اتفاق‌ها، مربوط به تهاترهای سال 90 است.

مدیر عامل صندوق ذخیره فرهنگیان درخصوص «گزارش تحقیق و تفحص غیر رسمی که قبلاً توسط یکی از خبرگزاری‌ها منتشر شده است»، گفت: طبق آن گزارش نشان می ‌دهد نمایندگان مجلس به دلیل عدم آشنایی با پروژه‌های پتروشیمی، عنوان پروژه‌های سنگین نیمه تمام را آورده‌اند.

نیکدل افزود: پروژه‌های پتروشیمی سرمایه گذاری زیادی را می طلبد و زمان بر است و در حال حاضر در پروژه فارس خاورمیانه 65 درصد پیشرفت داشته‌ایم و امیدواریم این پروژه در سال آینده به بهره برداری برسد.

 وی در خصوص «آورده دولت در طول برنامه پنجم»، بیان داشت: دولت در این برنامه تکلیف نداشته است که سهمی در صندوق ذخیره فرهنگیان پرداخت کند، اما در طول برنامه، 123 میلیارد تومان پرداخت کرده است و ما به استناد مبلغ پرداخت شده به دادگاه مراجعه کرده‌ایم تا بتوانیم دولت را مکلف کنیم 700 میلیارد تومان، بابت برنامه پنجم به عنوان آورده دولت، به  صندوق ذخیره فرهنگیان پرداخت کند.

منبع :خبرنامه دانشجویان ایران




طبقه بندی: اخبار آموزش و پرورش، 
برچسب ها: اختصاص تسهیلات اعتباری برای مسافرت فرهنگیان، مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان، خبرنامه دانشجویان ایران، خبرگزاری فارس، وحید لطفی،  
[ پنجشنبه 12 بهمن 1396 ] [ 02:38 بعد از ظهر ] [ وحید لطفی ]

کلیپی زیبا در راستای اهمیت کتاب مطالعات اجتماعی

برگرفته از سایت aviny.com




طبقه بندی: دانلود ها،  گالری فیلم های آموزشی، 
برچسب ها: سبک زندگی(اهمیت کتاب مطالعات اجتماعی)، سبک زندگی، اهمیت کتاب مطالعات اجتماعی، سایت aviny.com، دانلود کلیپ درباره مطالعات اجتماعی،  
[ دوشنبه 9 بهمن 1396 ] [ 08:14 بعد از ظهر ] [ وحید لطفی ]

قابل استفاده برای معلمان پایه های چهارم ، پنجم و ششم ابتدایی

 


برچسب ها: کتاب آناتومی بدن انسان، دانلود فایل، کلاس چهارم، کلاس پنجم،  
[ دوشنبه 2 بهمن 1396 ] [ 08:17 بعد از ظهر ] [ وحید لطفی ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ


هیچ چیزی را نمی توان به کسی یاد داد، ولی می توان به او کمک کرد تا پاسخ ها را از درون خود بیابد....

با سلام وحید لطفی هستم آموزگار پایه ششم شهرستان تایباد
ورودی سال 85 به مرکز تربیت معلم علامه طباطبایی سبزوار هستم و در سال 87 به عنوان سهمیه شهرستان باخرز کار خود را شروع کردم و بعد از 3 سال به تایباد منتقل شدم و تا کنون در شهرستان تایباد مشغول به کارم .
در طول خدمت در همه پایه ها تدریس کردم و در چند سال اخیر فقط در کلاس ششم مشغول خدمت هستم .
معلم نمونه شهرستان تایباد با 11 سال سابقه در سال 97-96

گر قادر نیستی خود را بالا ببری همانند سیب باش تا با افتادنت اندیشه‌ای را بالا ببری

آخرین مطالب
لیست آخرین مطالب
آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :