تبلیغات
ت مثل تایباد ... ت مثل تربیت...(کلاس ششم)

ت مثل تایباد ... ت مثل تربیت...(کلاس ششم)
درباره ششم ابتدایی،روشهاوالگوهای تدریس،ششم،کار وفناوری ششم،تفکر و پژوهش ششم،فارسی ،کتاب جدید التالیف ،ریاضی،علوم،مطالعات اجتماع 
قالب وبلاگ
نویسندگان
نظر سنجی
نظرتان درباره حذف آزمون نمونه دولتی و استعداد های درخشان چیست؟




لینک دوستان
پیوندهای روزانه
چت باکس


کار نما (پوشه ی کار)

تعریف: مجموعه ای هدف مند از نمونه های کار دانش اموز است که انتخابی،بازتابنده و مشترک است.

کار نما یک نمایش تصویری ار محدوده،عمق و پیشرفت موفقیت،توانایی،نقاط قوت،ضعف،دانش و مهارت های دانش اموزان

در طول زمان و طی زمینه های گوناگون است.

هدف :کار نما را می توان در موارد زیر استفاده کرد :

1-مستند سازی کار و پیشرفت معمول دانش اموزان

2- ارائه ی یک دیدگاه جامع از پیشرفت،تلاش ها و دست اوردهای دانش اموز

3- نشان دهنده ی رشد و پیشرفت و به کارگیری اهداف متعدد در طول سال(به عنوان مثال،اکتشاف،توسعه،تحکیم،نواوری)

4- توجه به تامل دانش اموز بر یادگیری خویش

5- ایجاد حس مسئولیت در دانش اموز در ارتباط با یادگیری خویش

6- ایجاد اعتماد به نفس در دانش اموز نسبت به توانایی های خود به مثابه یادگیرنده

7- ترویج یک فرایند مداوم که به موجب ان دانش اموزان به ارائه،ارزش یابی و تجدیدنظر بپردازند تا کیفیت کار خود را بهبود بخشند.

ویژگی ها:

1-دانش اموزان را در انتخاب مواد کارنما به عنوان بخشی از فرایند شرکت می دهد.

2- مهارت های دانش اموزان را در خود ارزش یابی و تعیین هدف بالا می برد.

3-یک هدف و مخاطبان مشخص دارد که برای تمامی مراحل کار مهم هستند

 4- ممکن است شامل ورودی هایی باشد که دانش اموز و معلم ان ها را بازنمودهای مهم یادگیری بدانند

5- می تواند بر یک کنفرانس و یا مصاحبه ای که شامل دانش اموز،معلم و والدین است،تمرکز کند

6- فرصتی را برای دانش اموزان برای تمرین،ارزش یابی و انتخاب کار خود فراهم می کند.

روش استفاده از کارنما معلم :

1-به منظور ان که ببیند کجا اموزش،بیشتر مناسب خواهد بود،مشاهده های منظیم در طول فرایند کارنما انجام دهد تا نیازهای فردی دانش اموزان و پیشرفت ان ها را در دست یابی به انتظارات یادگیری مشخص تعیین کند.

2- به منظور کمک به بهبودی دانش اموزان، باز خورد منظمی در خصوص عملکرد انان در رابطه با معیارهای از پیش تعیین شده ارائه کند.

 3- درباره ی هدف کارنما،معیارهای انتخاب(به عنوان مثال،تعداد موارد،ویژگی ها)و چارچوب زمانی مورد استفاده با دانش اموزان مذاکره کند.

4- اندیشه ی دانش اموز را از کار خود تعبیر کرده و درباره ی ارزش یابی یاد گیری شخصی دانش اموز،اظهارنظر کند.

ملاحظات:

1- به صورت هم یارانه با معلمان و دانش اموزانی تدوین می شود که در تعیین هدف کارنما و تدوین معیار انتخاب نمونه ها برای شمول با هم مشورت می کنند. 2- اگر برای اهداف ارزش یابی استفاده می شود،باید با توجه به ان چه در محتوای خود دارد با معیار معینی سنجیده و طبقه بندی شود. 3- شامل خلاصه ای از محتوا است تا این اطمینان حاصل شود همان طور که با دستورالعمل و ظوابط داده شده در اغاز این روند(به عنوان مثال،سه قطعه نوشته،یک حوزه دشواری در ریاضیات)مشخص شده است،کارنما کامل باشد. 4- در اوایل سال تحصیلی اغاز می شود و باید نمونه هایی باشد که پیشرفت در طول زمان را نشان دهد. 5- با هم یاران مهم دیگر(مانند والدین،همسالان،معلم)طی یک جلسه به اشتراک گذاشته شود تا فرصتی را برای بررسی این مطالب،تفکر و بازخورد معلم در اختیار دانش اموز قرار دهد.

 

 




طبقه بندی: ارزشیابی توصیفی، پایه سوم، پایه دوم، پایه اول،
برچسب ها: ارزشیابی توصیفی، پوشه کار و کار نما، ابزار های توصیفی، هدف ها و ویژگی های پوشه کار یا کارنما، ملاک های ارزشیابی،
[ چهارشنبه 23 اسفند 1396 ] [ 04:48 قبل از ظهر ] [ وحید لطفی ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

هیچ چیزی را نمی توان به کسی یاد داد، ولی می توان به او کمک کرد تا پاسخ ها را از درون خود بیابد....

با سلام وحید لطفی هستم آموزگار پایه ششم شهرستان تایباد
ورودی سال 85 به مرکز تربیت معلم علامه طباطبایی سبزوار هستم و در سال 87 به عنوان سهمیه شهرستان باخرز کار خود را شروع کردم و بعد از 3 سال به تایباد منتقل شدم و تا کنون در شهرستان تایباد مشغول به کارم .
در طول خدمت در همه پایه ها تدریس کردم و در چند سال اخیر فقط در کلاس ششم مشغول خدمت هستم .

گر قادر نیستی خود را بالا ببری همانند سیب باش تا با افتادنت اندیشه‌ای را بالا ببری
آخرین مطالب
لیست آخرین مطالب
آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :

keycode

keycode